Gratis fragt for onlineordrer over DKK 1.000,-

Salgs og leveringsbetingelser

GENERELT

Alle opgivne priser er ekskl. Moms både skriftlige og mundtlige tilbud afgives uforbindende og med forbehold for mellemsalg. Ordrer kan førs betragtes som bindende, når der er modtaget ordrebekræftelse eller faktura. I tilfælde af afvigelser mellem købers og sælgers handelsbetingelser er sidstnævntes altid gældende. Der tages forbehold for eventuelle trykfejl, fejl og udeladelser. Der tages forbehold for prisstigninger ændringer i pris, valutaændringer og ændringer i specifikationer. Der tages forbehold for ændringer i sortiment og salgs og leveringsbetingelser, også uden at der er givet meddelelse herom på forhånd. Alle priser kan til enhver tid ændres uden varsel, det vil altid være vores listepriser sortiments, salgs og leveringsbetingelser der er gældende.

Sælger er berettiget til helt eller delvist at frigøre sig for leveringsforpligtelser, hvis opfyldelsen af indgåede aftaler på grund af force majeure og eller driftsforstyrrelser, strejke, leveringsvanskeligheder fra fabrik m.v. bliver forhindret eller vanskeliggjort. Køber er i sådanne tilfælde ikke berettiget til erstatningsleverancer eller på anden måde at blive holdt skadesløs. Produktinformationer i vores kataloger og prislister er altid vejledende, vi henviser til producentens produktbeskrivelser og datablade. 

BETALING

Uden aftale om kredit leverer vi kun mod forudbetaling. Med aftale om kredit kan vi tilbyde 30 dage netto efter kreditgodkendelse.

Betaling af maskiner er netto 8 dage efter installation, ved senere betaling beregnes morarenter med branchens til enhver tid gældende rentefod, p.t. 1,5% pr. måned.

TILLÆG EFTER REGNING

Intern transport ( op og nedbæring)

Omlæsning til mindre biler på grund af vanskelige tilkørselsforhold, oplagring eller  anden serviceydelse.

Opbevaring på lager.

ØVRIGT

Skæreomkostninger ifølge gældende dagspriser.

Debiterede varer, som henstår på vores lager, er ikke forsikrede af os. Risikoens overgang er det tidspunkt,
hvor den bestilte vare debiteres kunden. 

ANNULLERING AF ORDRER OG RETURNERING AF VARER

For lagerordrer, som annulleres efter at varen er ekspederet og inden varen er modtaget beregnes de opståede omkostninger. Skaffevarer som f.eks. maskiner eller specielle medier, der er bestilt hjem efter kundens ønske, kan ikke annulleres med mindre varen endnu ikke er produceret eller afsendt. I det omfang at en annullering er muligt, vil eventuelle følgeomkostninger ifm. Annullering/returnering blive faktureret kunden. Ved annullering af ordrer for forbrugsvarer vil kunde blive faktureret 100,- i det omfang varen / varerne er blevet ekspederet. Varer der er skåret efter kundens ønske, kan ikke annulleres. Varer tages generelt ikke retur. I særlige tilfælde kan returnering af varer ske ved forudgående aftale med vores salgsteam, inden 14 dage efter dette gælder kun lagervarer i uåbnet original emballage. Sendes varer retur i Uoriginal emballage og uden aftale kan vi ikke tilbyde kreditering. Kun hele pakker / paller / ruller modtages retur efter aftale. Kunden skal betale 250,- i returgebyr pr. pakke/rulle til dækning af returfragt.

Returneres paller dækkes returfragten af kunden. 

SKÆRING AF FOLIER OG MEDIER 

Formatafvigelser kan forekomme. Vi bestræber os på at skære så præcist som muligt, men afvigelser på op til 5 mm i bredden er tilladeligt. Længden af rullerne kan variere med 25 cm. Hele ruller deles U/B dog max 3 snit pr. rulle ellers påregnes 75,- pr. snit. Enkelte produkter kan ikke skæres. 

REKLAMATIONER - TRANSPORTSKADER

Straks ved modtagelse af en vare, skal du kontrollere varen for synlige transportskader. Såfremt der er synlige transportskader, skal du nægte at modtage varen. Reklamationer af ikke synlige transportskader, skal ske indenfor 8 dage fra varemodtagelse.

VED REKLAMATION, ER DET VIGTIGT AT HAVE FØLGENDE PÅ PLADS

Leverings- og fakturadato (Kopi af faktura)

Varenummer og batchnummer

Art og omfang af reklamationen. Tydelig billededokumentation fremsendes til Signcom, som viser hele omfanget, samt detaljebilleder der dokumentere problemet.

Monteringsdato/produktionsdato

Ved bildekorationer, billeder af reg.nr. på bilen.

Ved afmonterings af folie, gemmes det afmonterede materiale (fx i en pose ). Forarbejdet materiale og restmateriale gemmes og afleveres til Signcom. Indtil afgørelsen af reklamationen er godkendt og afsluttet, skal alt restmateriale/defekt materiale gemmes.

Ved eventuelle reklamationer kontakt da altid Signcom, for vejledning og procedure.

LEVERINGSBETINGELSER

Forbrugsmaterialer som er lagervarer forsøges leveret fra dag til dag, såfremt ordren er os i hænde (mandag til torsdag inden kl. 15.00 ) Fredag inden kl. 14.00. Vi tilbyder fragtfri levering af lagervarer inden for Danmarks grænser (Ekskl. Færøerne og Grønland) Ved køb for over 1000,- ekskl. Moms. Under 1000,- vil fragten udgøre 100,Levering fra Fjernlager ( Tyskland) leveres fragtfrit ved køb for over 1000,-  ved køb under 1000,- vil fragten udgøre 100,- leveringstid 1-2 dage. Ønskes ekspres levering, (dag til dag levering med UPS) vil fragten udgøre 175,- pr. pakke Order fra Lager DK og Ordrer fra Fjernlager (Tyskland) kan ikke kombineres for at undgå fragt, de vil altid blive betragtet som 2 separate ordrer og begge skal udgøre 1000,- ekskl. Moms for at blive leveret fragtfrit. Der kan forekomme ændringer i leveringsdatoen og der kan i den forbindelse ikke rettes krav mod Signcom Denmark APS. Printmedier over 64” eller over 30 kg. Tillægges altid fragt 375,-Fragt på maskiner og fragt uden for landets grænser efter gældende takster. 

GARANTI PÅ HARDWARE

Sigcom Denmark yder altid den garanti som vores leverandør giver. På Mimaki printere og skæreplottere ydes der 12/24 måneders garanti . Garantien gælder ikke sliddele som printhoveder hvor garantien er individuel for hver type printer. På brugt udstyr aftales garantien på den enkelte maskine separat. Evt. forsendelse/fragt dækkes ikke af garanti. Der ydes ikke kompensation for evt. tabt fortjeneste eller andre omkostninger der måtte fremkomme pga. fejl i udstyret. Fejl som skyldes forkert brug, manglende rengøring, manglende vedligeholdelse, slitage eller forkert elinstallation, dækkes ikke af garantien. Ved reparation af Mimaki Printere, ydes der 3 måneders garanti på reservedele. Hardware overgår til køber når leveringsgodkendelsen er modtaget i underskrevet stand.

På printhoveder er der enten 3 mdrs. eller 6 mdrs. garanti, eller en garanti på antal print indenfor 3 eller 6 mdr.

EJENDOMSFORBEHOLD

Signcom Denmark forbeholder sig ejendomsretten til de leverede varer, indtil hele beløbet inkl. evt. renter og øvrige omkostninger
er betalt fuldt ud.

Garanti på forbrugsvarer

Vi videregiver kun producentens garanti, der som regel kun dækker deres materiale, og ikke evt. blæk, arbejdsløn og andet. Såfremt en fejl konstateres, sendes varen til os med beskrivelse af fejlen. Husk at bruge laminat og folie fra sammen producent og overhold producentens
anbefalinger til temperatur, afrensning og andet. Rekvirer de nødvendige datablade.

 

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at modtage eksklusive tilbud, seneste nyheder og opdateringer.

Vi bestræber os på altid at sikre de oplysninger, der offentliggøres i form af produktspecifikationer, billeder og lagerstatus, men vi fraskriver os kompensation for eventuelle unøjagtigheder.